zondag 22 maart 2015


God door Zijn Woord in mij!

Ps. 56
Joh.5:24
Openb. 3:20


God is in Zijn Woord,
zo heel dicht nabij,
zoals Hij tegen Adam sprak,
zo spreekt Hij ook tegen mij.
Dan ben ik het ook
die Zijn gebod verbrak,
daardoor een zondaar,
tegenover God niet schulden vrij.


God is in Zijn Woord
zo heel dicht nabij,
zoals Hij tegen Noach sprak,
zo spreekt Hij ook tegen mij.
Dan ben ik het ook,
die Zijn opdracht vervult,
mijn arbeid verricht,
door Gods richtsnoer vervuld.


God is in Zijn Woord
zo heel dicht nabij,
zoals Hij tegen Abram sprak,
zo spreekt Hij ook tegen mij;
ga uit het huis van je vader
naar het land dat Ik je wijs,
zo moet ook ik alles verlaten
op weg naar Zijn paradijs.


God is in Zijn Woord
zo heel dicht nabij,
zoals bij Izak, Jacob, en Jozef
zo spreekt Hij ook tegen mij.
Ook op mijn eigen wegen
spreek ik God zo vaak tegen,
maar God houdt Zijn verbond
ook op mijn weg, nog met mij.


God is in Zijn Woord
nu nog zo heel dicht nabij,
door Zijn Geest heb ik het gehoord,
Jezus, Zijn Zoon kwam ook voor mij,
voor mijn schuld hing Hij aan het kruis,
maakte ook mij door Zijn bloed zonden vrij.
Wat een wonder heb ik van Hem 
gezien en gehoord.



God is door Jezus werk ook in mij, 
dit zegt mij Zijn Geest en Woord,
ook ik heb dat uit Zijn mond gehoord
en hoor er met al de zijnen bij.
God heeft het gebed van Jezus
ook voor mij verhoord.



Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten