zondag 29 maart 2015


Het onmogelijke mogelijk gemaakt.




Mijn verstand door Uw Geest verlicht,
kan het goede van het kwade onderscheiden,
alleen door het werk wat U Heer' voor mij heeft verricht,
daarmee kan ik God danken wat mij doet verblijden.
dat laat mijn hart en mond voor Hem vrolijk zingen,
Zijn wonderen onder anderen alom verbreiden.


Mijn oog kan door Uw Geest alleen,
het goede van U Heer' doen zien.
Mijn oor Uw Woorden door Hem horen,
Ik heb Uw genade zelf niet verdiend,
daarvoor moest ik opnieuw zijn geboren,
wil ik Heer' Uw volk ook kunnen toebehoren.


Mijn zonden en overige gebreken,
kunnen alleen zijn weggenomen,
wanneer ik met Uw wetten wordt vergeleken,
in mij geen zonden meer voor zullen komen.
Daarvoor nam U dit alles van miJ aan het kruis,
waardoor ook ik schulden vrij
mag komen in het Vaderhuis.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten