zaterdag 14 maart 2015


Mijn bouwvallig 'huis'.

Ps. 62 en 84

Mijn verblijf in een bouwvallig huis
is mijn tijdelijk onderkomen.
Wachtend op mijn eeuwig huis,
mag ik hierin nog even wonen.


Het tijdelijk onderkomen,
toont steeds meer scheuren en gebreken,
waardoor de deuren knerpen,
plekken zijn er die beginnen te steken.


Medicijnen onderhouden dit huis,
waarmee het tijdelijk wordt verlengd,
steeds meer middelen zijn er nodig,
hulp voor mij beslist niet overbodig. 


Hoelang het nog zal duren,
dat ik hierin mag wonen,
is mij nog niet bekend gemaakt,
'k merk wel dat die tijd genaakt.


Jezus had op aard geen huis,
geen plek om in te wonen,
een steen om het hoofd neer te leggen,
Zijn huis werd hier een kruis,
om mijn eeuwig huis te redden.


Mijn ziel is immers stil tot God,
Hij immers is mijn heilrijk lot,
Hij zal mijn vaste rotssteen wezen,
waar mijn ziel en mijn vernieuwd lichaam,
eeuwig veilig mag leven.

 
 

Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten