maandag 2 maart 2015





Uitverkoren?!

Rom. 10 en 11

Als mijn verstand het wist,
Gods uitverkiezing aanvaard of betwist,
dan zou mijn geloof daarop niet zijn beproefd
maar Gods verkiezende liefde hebben bedroefd.


Als mijn verstand het wist,
hoe Gods genade mij bereikt,
dan heb ik mij echt vergist,
in hoe Jezus Christus op mij lijkt.


Als mijn verstand het wist,
hoe Gods weg met mensen dat verstaat,
dan heb ik mij in God vergist,
die Alleen Zijn Weg met mij in Christus gaat.


Als mijn verstand het wist,
wie wel of niet zijn uitverkoren,
ook dan heb ik mij goed vergist,
dan ben ook ik niet uit God geboren.


Als mijn verstand het wist,
hoe ik kan worden uitverkoren,
dan heb ik Adams dood gemist,
dan bleef ik voor eeuwig voor God verloren.


Maar goed dat mijn verstand het niet wist,
of ik door God ben uitverkoren,
dat zou ik zeker mijn leven lang hebben betwist,
dat wonder zou niet bij mij kunnen horen.


Maar goed dat God het voor mij wist,
die mijn geestelijk dood verstand heeft verlicht,
waardoor ik in Christus door Zijn Geest ben geboren,
daardoor geloof ik voor eeuwig
door Gods liefde te zijn uitverkoren.


Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten