zondag 15 maart 2015


Opzien en uitzien!

Mark. 10: 46-52

Opzien naar Jezus
is alles van Hem verwachten,
niet wat ik zelf vind of graag wil,
maar gelovig op Zijn wil 
met mij, smekende wachten.


Opzien naar Jezus
is afzien van mijn verlangens,
maar uitzien naar Hem
waarvan ik hulp kan verwachten,
horende naar Zijn wil in Zijn stem.


Opzien naar Jezus
is Hem zonder ogen zien
als Hij aan het kruis hangt.
Anders dan hen, die dat met hun ogen zien,
waar geen mens naar verlangt.


Opzien naar Jezus
is geloven in Hem wie Hij is,
wetende dat God mij in Hem niet mist,
zeker wetend dat Jezus
mijn Heiland en Verlosser is.


Opzien naar Jezus
is uitzien naar Hem,
die de Zoon van de Vader is,
gekomen in mijn sterfelijk bestaan,
wat Hij voor mij heeft weggedaan.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten