zondag 8 maart 2015



Was mij, zo zal ik rein zijn!


Ps. 51
Joh. 13. 1-17

Heer' indien U mij niet de voeten wast,
zo blijft mijn hart voor U onrein,
zij dragen die hele vuile last,
waarvan U wilt dat ze gewassen zijn.


Heer' indien U mij niet de voeten wast,
dan ben ik Heer' U niets waardig,
Ik, die vindt dat U die vernedering niet past,
maar U bent mij dan niet genadig.


Heer' indien U mij niet de voeten wast,
blijf ik voor God geheel onrein,
het is de liefde van U die mij dan niet past,
ik kan dan geen deel van U zijn.


Heer' indien U mij de voeten wast,
 zal ik voor God gereinigd zijn,
want U neemt al mijn zondelast,
ja al mijn ellende, ziekte, dood en pijn.


Heer' U kunt alleen mijn Verlosser zijn,
wanneer U mij de voeten wast,
Ik zal geheel geheiligd, vrij van zonden zijn,
wanneer ik geheel bevrijd zal zijn van die last.


Heer' U hebt mij geleerd de voeten te wassen
van hen die Uw Naam nog niet belijden,
laat door Uw voorbeeld dat bij mij passen,
wilt U hen van hun weerstand bevrijden.


Heer' al onze ongerechtigheden
zijn op U neergekomen,
U heeft aan het kruis tot in de dood geleden,
zo Heer' laat U ons rein bij U wonen.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten