zondag 15 maart 2015


Overeenkomst of verschil?


Wanneer tien kinderen 
over hun ouders vertellen,
dan hoor ik de overeenkomsten
 en de verschillen,
het lijkt dan doorgaans
dat zij verschillende ouders willen.


Wanneer ik ouders 
van tien kinderen hoor vertellen,
dan zijn er overeenkomsten,
maar ook veel verschillen.
Toch zouden deze ouders voor hen 
geen andere kinderen willen.


Wanneer ik Christenen
over hun God hoor vertellen,
dan merk ik de overeenkomsten,
maar ook de verschillen.
Maar heel zeldzaam merk je
die eenheid, die God zou willen.


Wanneer ik door Gods Geest
Zijn Woord in Christus lees,
dan merk ik op dat God
met mensen het zelfde zou willen,
dat ze allen niet verloren gaan,
maar zij ondergaan niet allen hetzelfde lot.


Wanneer er een eenheid ontstaat in God,
dan kunnen de zijnen dat niet anders willen.
Dat ontstaat wanneer ik opnieuw geboren word,
zoals het eens was met mij in de beginne.
Ja dan bestaat er maar één liefdes gebod,
waardoor ik niets buiten zijn liefde zal willen.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten