donderdag 19 maart 2015


Verlossingsleer!

Joh. 3:16
Hebr. 16:4

Wie nam de schuld van Jezus af,
die Hij van ons heeft afgenomen?
Die bleef achter in het graf,
want daar is Hij onschuldig uit gekomen!


Waar blijft de schuld die Hij niet kreeg,
van hen die niet in Hem geloven?
Die blijft bij hen, die zich niet aan Hem overgeeft,
wat God hen met de eeuwige dood zal belonen!


Is daar dan nu nog iets aan te doen,
voor hen die nu nog niet in Hem geloven?
Ja, maar niet door zelf daar aan te beginnen,
die kracht komt door Zijn Woord en Geest van boven!


Hoe weet ik dan dat ik dat ben,
die mij in Hem heeft leren geloven?
Wanneer jij jouw schuld aan Hem bij Zijn kruis erkent,
dan krijg jij antwoord door Zijn Geest van boven!


Hoe weet ik dan dat ik dat goed doe,
mijzelf daarmee niet hebt bedrogen?
Dat antwoord krijg je als jij Hem daar hebt ontmoet,
waardoor jij nu Zijn Naam al zal verhogen?


Soli Deo Gloria!  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten