zondag 15 september 2013

Te kort of genoeg?!


Is het genoeg
een beetje voor de Heere
en het meeste
voor mijzelf?

Is het genoeg
een uurtje voor de Heere
de overige uren
voor mijzelf?

Is het genoeg
een enkel schietgebedje,
het overige
dat regel ik zelf?

Is het genoeg
een enkel woordje
te lezen uit Zijn Woord,
het overige leesvoer,
dat kies ik zelf?

Is het genoeg
een enkel preekje
te horen in de kerk,
de meeste tijd te besteden
aan mijn eigen werk?

Is het genoeg
één dag voor de Heere
de overige zes voor mijzelf,
in plaats van Hem te eren,
de vlag uitsteken
voor mijzelf?

Het is genoeg
het werk door U volbracht!
Nooit een tekort
voor mij die het van
Gods Zoon verwacht!

Geen dankoffer is
er groot genoeg,
voor het te kort
wat U van mij verdroeg,
om Gods grote Naam te eren!

Er is genoeg,
voor de zwarte keursteen
die ik droeg,
Een wonder van genade,
gaf U mij in de Witte keursteen
van onovertrefbare grote waarde!

Ere zij aan God de Vader,
Ere zij aan God de Zoon,
Eer de Heil’ge Geest, de Trooster,
de Drie-enige in Zijn troon,
Halleluja, Halleluja, de Drie-enige in Zijn troon!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten