dinsdag 10 september 2013


Niets zonder God...


Heer', laat mij niet gaan slapen
zonder zekerheid van U,
wilt U over mijn welstand waken
ja Heer', dat bid ik U nu.


Heer', laat mij niet meer eten,
zonder dat ik dit van U kreeg,
laat mij 't bidden dan niet vergeten,
mijn afhankelijkheid van U zweeg.


Heer', laat mij niet meer over U zwijgen,
waarvoor U mij spreken hebt geleerd,
waardoor ook and'ren kunnen krijgen,
de oproep om door U te worden bekeerd.


Heer', leer mij de momenten tellen,
waar U bij mij wilde zijn.
Leer mij Uw woorden na te spellen,
als een doorlopend zingend refrein.


Heer', geef U aan waar ik moet wezen,
zoals Uw Geest tot Filippus sprak,
daar uit Uw Woord wordt gelezen,
het geloof in U doorbrak.


Heer', geef mij Uw woorden om te danken,
waarin Uw gunst zo duidelijk was.
Zo mogelijk in gewijde klanken,
met Uw Woord dat daarbij past.


Heer', neem al de hindernissen
die tussen ons in zijn gaan staan.
Laat mij niet in mijn woorden vergissen,
maar zwijgend bij het kruis van Jezus blijven staan!


Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten