dinsdag 17 september 2013


Geloven?


Geloven in een God die alles kan,
dat wat geen mens kan maken?
Welke God is dat dan,
waar ik verrukt van kan raken?

Geloven in een God die alles schiep,
die mij in mijn moeder te voorschijn riep?
Welke God is dat dan,
Leg het mij uit, want ik geloof er niets van!

Geloven in een God die wonderen doet,
die doden opwekt als Hij vindt dat dit moet?
Welke God is dat dan,
ik geloof en zie er niets van!

Geloven in een God die zonden vergeeft,
hoe komt dat dan dat die in mij niet leeft,
Zal Hij nemen wat Hij gaf,
wat mij brengen zal in mijn graf?

Geloven in een God die ik niet ken,
wie is het die de uitkomst in mij brengt?
Zal ik het geloven tegen kunnen houden,
als blijkt dat ik wel op God kan vertrouwen?

Neen, zo'n groot wonder is geloven nu,
in de God die van ons houdt,
dat Hij Zijn Zoon aan ons allen eens gaf,
Die, door het geloof in Hem,
ons verlost van ongeloof, dood, hel en graf.

Houd nu maar op met vragen stellen,
Gods Geest brengt het geloof in jouw en gaat je het vertellen,
dat wat geen mens ooit zelf bevatten kan,
dat God in Christus is jouw Maker, 
jouw Vader die je vertrouwen kan!

Geloven in God dat mag en kan!
Lees daarom Zijn Woord en vraagt door Zijn Geest dit dan,
als jij dat niet wil geloven, geef Hem daar de schuld niet van,
want dan gaat er een Weg open  en die gelopen, 
zal je zien dat, door Gods Liefde, alles kan! 


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten