woensdag 11 september 2013

Weten is meten...


Weten is meten
bij God vandaan,
God heeft mij dat
door Zijn Woord
en Geest
in mijn hart
 doen verstaan.


Meten is weten

zegt het mens'lijk verstand,
Hij is daarin God vergeten,
die met de maat in Zijn hand,
ons in Zijn Woord
en door Zijn Geest
laat weten,
dat de maat van ons
klopt van geen kant.


Lengte en breedte,
zonder begin en geen eind,
dat kan alleen God weten,
waarbinnen onze maat verdwijnt.
De hoogte en diepte
kent God alleen,
Zo groot is Gods Liefde
waar onze schuld in verdween.
De maat van Gods toorn
over de zonden
weet Gods Zoon alleen.


Weten is meten
waar de mens
zonder God
de maat niet van kent,
God heeft de mens
gemeten in Zijn maat
van oneindige Liefde
 die in Christus
lijden en sterven,
door Zijn Geest
ons doet verstaan.


Weten is meten,
dat laat Hij mij nu weten,
Ik heb God,
die mij zal wegen
in wat Hij
voor mij heeft gedaan.
Gewogen en te licht bevonden
daar zal ik door vergaan.
Geen maat zal
er nimmer bestaan
die niet langs
Gods meetlat onbekend
zal zijn voorbij gegaan!


Gods weten is gemeten,
in het bloed van het lam.
dat als zoenoffer
voor mijn zonden
op aarde kwam.
Zijn beker was vol
van mijn schuld,
Hij heeft Gods recht
door Zijn Liefde
voor mijn zonden vervuld.
Zeker weten!


Op de rol van Zijn boek
wordt mijn naam
met zuivere getallen
eenmaal onthuld!


Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten