donderdag 5 september 2013

Hoe vreselijk...

lezen: Psalm 68


Hoe vreselijk is het leven
zonder God,
zoals Hij dat met mij bedoeld,
wat ik zonder God,
nooit zal hebben gewild
en niets van heb aangevoeld.


Hoe vreselijk is het leven
zonder God,
zoals Jezus dat heeft gevoeld,
wat Hem bracht in het dodelijk lot,
omdat ik geleefd heb
zoals God dat niet heeft bedoeld.


Hoe vreselijk is het leven
zonder God,
nu ik Hem heb leren kennen
in mijn zondaars lot.
Door Zijn Waarheid in mij te brengen,
werd ik een mens zonder God.


Hoe vreselijk is het leven
zonder God,
in een wereld vol haat en spot,
waar twist en tweedracht heerst,
geen mens zich tot
God bekeert.


Hoe vreselijk is het te vallen,
in de handen van de levende God.
voor mensen die tegen Hem
hun vuisten ballen,
Hem de schuld geven
van hun ellendig lot.


Hoe vreselijk groot is Gods kracht,
die in Hem geloofd,
ontvangt een onoverwinnelijke macht,
die door het vergoten bloed
van Gods Zoon
binnen in mij werd gebracht!


Hoe vreselijk groot is
de Liefde van God,
die ondanks mijn tegenspreken,
haten en spot,
mijn schuld door vergeving heeft uitgewist.
O wat heb ik mij in de Liefde van God,
hier nog zo vaak vergist!



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten