zondag 8 september 2013


Uw Koninkrijk kome
 
lees Lucas 22: 24-30
 
 
 
 
Wie zal er de minste daar willen wezen,
wie zal daar de meeste willen zijn?
Laat ons hier Heer' ten dienste wezen,
voor alle mensen groot en klein!
 
 
 
Leer mij mijn chronische kwaal goed kennen
waardoor ik wil zijn die ik niet ben,
Wil mij achter het doel van Uw kruisweg doen brengen,
zodat ik zie hoe groot mijn zonden en ellende zijn.
 
 
 
Laat mij niets zonder U wat doen worden,
want Heer', zoals U bent is er maar één.
Slecht U Heer', voor mij deze moeilijke horden,
wend al mijn doen en laten op Uw doen alleen.
 
 
 
Leer mij ernstig af doen vragen,
waarom ik de dingen voor U doe,
Laat het alleen Uw doel kunnen verdragen,
want van mijn eigenbelang wordt U zo moe.
 
 
 
Wend U mijn zin en mijn gedachten
naar U mijn Heiland en mijn God,
Laat anderen dat van mij mogen verwachten,
dat ik met Uw grote Liefde niet spot.
 
 
 
O Heer' leer mij de loopbaan lopen,
op de weg die U bent gegaan,
Maak U mijn ogen daar voor open,
daar ik anders verkeert af zal slaan.
 
 
 
 
Het erfdeel wat U eens zal geven,
om eens met U een koningskind te zijn.
daar zal Gods Koninkrijk wezen,
wij zingend God loven in één refrein!
 
 
 
 
Soli Deo Gloria!  
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten