maandag 30 september 2013

Scheppend werk


Bach schreef zijn cantates.
Rembrandt zijn schilderij
De pottenbakker zijn vaten,
zo schiep mijn God ook mij.


De architect ontwerp een woning.
De Goudsmit een kroon voor de Koning,
De meubelmaker een kast.
God schiep mij naar het beeld dat Hem past.


De dichter schrijft een poëtisch lied.
De opticien een bril waardoor je meer ziet.
Beethoven zijn zoveelste symfonie.
God mijn oog waardoor ik zie.


Stradivarius bouwde zijn viool.
Berlage behield zijn eigen school.
De steenhouwer schept in ivoor.
God schiep mijn oor waardoor ik Hem hoor.


De kleermaker maakt zijn pak,
De zakkenmaker ontwerp zijn zak.
De weefster gebruikt kantklossen voor kant.
God schiep mijn voet en leidt mij aan Zijn hand.


De orgelbouwer schept een koninklijk instrument.
De Professor wordt door zijn proefschrift erkend.
God schiep een boom voor het kruis van Zijn Zoon,
ontving daar van Hem Zijn rechtvaardig Liefdes loon. 


De schrijver schrijft zuchtend zijn boek.
Elke bakker bakt zwetend zijn eigen koek.
Kunst gaat gepaard met strijd en smart,

Mijn God schiep door Zijn Geest en Woord,
voor mij, een voor Hem nieuw kloppend hart!


Soli Deo Gloria!







   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten