zondag 29 september 2013

de Heer volgt mij...

lezen: Johannes 17: 9-26


Heer', laat ons een eenheid wezen
al biddende onderweg,
voor geen tweespalt hoeven vrezen,
maar gelovend doen wat U ons zegt.


De Heer' volgt mij op mijn wegen,
of ik Hem wel vragen zal,
mij een heilig leven wil geven,
ik die nu nog zo vaak val.


de Heer' volgt mij op mijn wegen
of ik ook bidden zal,
voor de mensen die Hij mij heeft gegeven,
 hen biddend' bij Hem brengen zal.


de Heer' volgt mij op mijn wegen,
hier in het vijandelijk gebied,
of ik ook als Hem zal bidden,
Heer' bid voor mij Uw Vader;
 bewaar mij en dat Zijn wil geschied.


De Heer' volgt mij op mijn wegen,
of ik daar niets doe op eigen kracht,
dan ben ik om Zijn hulp verlegen,
gelovend dat van Hem verwacht.


De Heer' leerde mij te bidden,
zoals Hij dat aan Zijn Vader vroeg;
één met Hem te wezen,
zoals een vader zijn kind verdroeg.



De Heer volgt mij op mijn wegen
hier in dit aardse dal,
Of ik blijf vragen om Zijn zegen
en of Hij voor mij bidden zal.


Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten