maandag 23 september 2013

Dé Last...

lezen: Exodus 4: 18-26,  Psalm 40 

De last die U mij heeft opgelegd,
is zonder U niet te dragen,
Alles wat U mij heeft toegezegd,
laat mij daar Uw hulp bij vragen.


De last die U mij heeft opgelegd,
daar voel ik weerstand tegen.
Toch is het Uw Heilig recht,
want U geeft daarin Uw zegen.


De last die U mij heeft opgelegd,
door mij Uw Woord te leren,
daar komt niets bij mij van terecht,
als U mijn weerstand niet zal keren.


De last die U mij heeft opgelegd,
heb ik alleen van U verkregen,
als een nacht van strijd en zorgen,
zo werkt mij schijnbaar alles tegen.


De last die U mij heeft opgelegd,
legt mijn onbekwaamheid openbaar.
Door Uw Woord wat mij is toegezegd,
wordt mijn hulpeloosheid steeds meer waar.


De last die U mij heeft opgelegd,
is het verbond met U te onderhouden.
Omdat het bloed van U mij heeft toegezegd.
dat ik alleen op U gelovig kan vertrouwen.


U Heer', nam de last eens van mij af,
ging voor mijn zonden in de dood, hel en graf.
Laat mij om Uw lijden en sterven alleen,
met de wapenen van Uw Geest omgordt zijn, 
op de weg naar U, mijn Koning, heen!


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten