maandag 16 september 2013



Zeker weten!


Geen Waarheid zonder zekerheid,
als ik niet in God geloof,
Geen Waarheid zonder gerechtigheid,
als ik mijn schuld zelf afschoof.


Geen genade zonder schuld,
als ik de Waarheid niet versta!
Kan er dan een  eeuwig leven worden vervuld,
of wel zeker weten dat ik verloren ga?


Geen recht waarop niet te hopen valt,
zolang die hoop op geen grond berust.
Geen liefde als ik mijn vuisten bal,
maar wel als haat wordt weg-gekust.


Wel Waarheid in Gods zekerheid,
als ik in God geloof;
dat Gods Zoon is mijn gerechtigheid,
Hij deed en doet wat is beloofd.


Wel vergeving van mijn schuld,
die door Jezus kruisdood is vervuld.
Dan heeft de dood geen prikkel meer,
mijn Heiland sloeg in de hel, de Satan neer.


Gods recht waarop ik hopen mag,
die op Zijn vaste grond berust.
Zijn Liefde voor mij, Die iedere dag,
mij wakker heeft gekust.


Geen vraag die ik nog stellen kan,
als ik Gods Waarheid mag verstaan,
dan zal Hij voor wat ik nog fout zal doen,
die schuld van mij ook al hebben verzoend!


Soli Deo Gloria!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten