zaterdag 7 september 2013

Heer', laat...

lezen Psalm 139



Heer', laat niet onbedekt,
wat openbaar moet komen,
dat wat onzuiver is en bevlekt,
waar Uw Geest niet in kan wonen.


Heer', laat mij niet onbekend,
dat ik niet zou willen weten,
waar ik mijn oor afwend,
om U dan maar te vergeten.


Heer', laat het niet gebeuren
dat ik U nog weerstand bied,
door het gesloten houden van de deuren,
terwijl ik weet dat lukt mij niet.


Heer', laat het zover komen
dat ik zo geloven mag,
wat U met een teken zal belonen,
Uw wonderen daardoor zag.


Heer', laat mij biddend vragen
of U bij mij ontdekt,
waarover U reden hebt tot klagen,
waardoor ik U tot toorn verwek.


Heer', laat het niet zo wezen,
zoals het eertijds was,
wil mij van ongeloof genezen,
zoals U ook anderen eens genas.


Heer', laat Uw wil geschieden
op heel mijn levensweg,
U Recht en Waarheid in mij gebieden,
zoals Uw Woord en Geest dat zegt.


Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten