zondag 1 september 2013

 
Gebed om bekering
 
 
 
Laat Heer' het niet bij woorden blijven
of alleen door mijn gedachten gaan,
Maar dat het uit mijn daden zal blijken,
dat ik Uw Woord door Uw Geest heb verstaan.
 
 
Zet Heer' een wacht voor mijne lippen,
behoed de deuren van mijn mond,
dat daar geen dwaasheid uit zal ontglippen,
maar doen zal wat op Uw Waaheid is gegrond.
 
 
 
Geef  Heer' wat U mij leerde vragen,
dat door Uw Geest is voorgezegd,
zo door Uw Waarheid wordt binnen gedragen,
wat naar Uw wil  mij is opgelegd.
 
 
Laat mij van Uw opdracht niet vluchten,
zoals ook Jacob en Jona dat deed.
Laat mij om Uw kracht en bijstand zuchten,
niets doen waar U geen weet van heeft.
 
 
 
Leer mij voor ijdelheid te schamen,
wat door mij telkens wordt gedaan,
Laat door de volheid van Uw genade
daar geen lust voor mij meer in bestaan.
 
 
 
Richt Heer' mijn ogen en mijn oren,
naar dingen die geen zonden zijn.
Dan gaat er geen tijd voor mij verloren,
maar maak mijn daden door U rein. 
 
 
Laat Uw Eng'len op en neder komen,
zoals ook bij Jacob is gegaan,
zodat het niet in mij zal blijven dromen,
maar dat wat ik niet wist, nu zeker weet
 dat U Heer' in mijn plaats hebt willen staan.
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten