maandag 9 september 2013


Vreemdelingen?!

lezen: Hebr. 11: 13-16


U Heer' maak mij steeds meer vreemdeling
in het land waar ik hier woon.
Zoals Abraham, Izak en Jacob waren,
zo ben ik ook een vreemdeling op aarde.

Een vreemdeling met zoveel mensen om mij heen,
terwijl wij met broeders en zusters zijn,
weet ik mij als vreemdeling heel alleen,
door mijn zonden tussen hen schuldig en onrein.

In alles heb ik mij een vreemdeling gemaakt,
ja juist tegen beter weten heen.
Niets is er in mij waarom ik geen vreemdeling zou zijn
dat maakt God in Christus mij duidelijk in Hem alleen.

Door Hem begrijp ik waarom ik van God ben weg gegaan,
omdat Hij voor mij zich aan het kruis liet slaan.
want als ik Zijn Woord van liefde had verstaan,
had ik als vreemdeling nooit van God weg kunnen gaan.

Jezus tranen waren zo velen
voor de kinderen in de vreemden,
die hun God allemaal hebben verlaten,
ben ik het die Hem als vreemdeling heb verraden.

Door het geloof wat Jezus had in Zijn Vader,
Hem het vertrouwen gaf, kwam Hij tot mij nader
om de vreemdeling die ik willens en wetens ben,
terug te brengen in het land waar God
mij als Zijn inwoner erkent.


Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten