dinsdag 24 september 2013

Gebed voor mijn naaste


Leg Heilge Geest
in mijn hart het gebed,
waardoor alle mensen
kunnen worden gered,
van hun ongeloof en zonden,
die door U bij hen worden
ontdekt en gevonden en
door Jezus bloed worden ontbonden.


Laat Heilge Geest,
in mij niets zijn geblokkeerd,
waardoor andere mensen,
niet worden geleerd,
van het grote werk dat
Jezus Christus deed,
voor zondaars die Hem niet kennen,
laat Zijn Woord binnen hen brengen.


Geef Heilige Geest mij de kracht,
om de Satan te kunnen weerstaan,
in al zijn tegenwerpingen.
Laat daarom mijn ik
daar niet tussen blijven staan,
zodat Uw Licht in de harten
van ook anderen mensen kan komen,
Gods liefde in ons allen mag wonen.


Leer Heilge Geest mij de woorden,
naar Gods wil uit te spreken,
zodat de kracht die in U is
daarin zal zijn gebleken.
Troost en bemoedigt mij als men zegt;
blijf met Gods Woord 
maar ver van mij weg.
Wees U mijn getuige als dat wordt gezegd.


Open Heilige Geest de harten
van mensen die U voor mij plaatst.
Geef mij vragen en antwoorden
die Gods Woord binnen draagt,
doordat ze met Zijn liefde
worden gesproken en de band
met de Satan zal worden verbroken.


Soli Deo Gloria!  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten