zondag 29 september 2013


Niets zonder Jezus!


Er zit geen spijker vast
zonder een hamer.
Er zit geen bout vast
zonder een moer.
Er wordt geen huis gebouwd
zonder ramen.
Er komt geen schip op zijn plek
zonder een roer.


Er bestaat geen mens
zonder de man en een vrouw.
Het blijft een buitenechtelijk kind,
zonder de wettelijk gesloten trouw,
die man en vrouw openbaar
hebben beloofd.
Zij zijn van hun gezin
het hoofd.


God wordt alleen gekend
door Zijn Woord,
Hij maakt dat mij bekend
door Zijn Geest.
Als Hij zich tot mij wendt
versta ik wat ik van Hem lees;
dat Jezus de Waarheid is
en dat aan mij bewees.


Er bestaat geen drie-enige God
zonder Zijn wet,
Wie die overtreedt,
wordt gevangen gezet,
in het vijandig gebied,
waardoor de mens
Zijn God niet meer ziet!


Zonder Jezus,
leeft de mens een gestadige dood,
wordt Hij daardoor nooit meer
Gods gunstgenoot.
Want Hij die voor de zondaren stierf,
is Gods eigen Zoon
die het onsterfelijke leven 
voor zondaren heeft verdiend.


Zonder het vergoten bloed,
wat Jezus heeft gestort,
komt het tussen God en mens
nooit meer goed.
De mens die door het geloof
Zijn Waarheid aanvaardt,
wordt van de eeuwige dood,
hel en verdoemenis gespaard!


Jezus maakt vast
wat door ons is verbroken,
Hij nam onschuldig de last,
werd daarvoor in Zijn zijde gestoken,
Hij overwon dood, hel en graf
nam door Zijn liefde, u Zijn beminde,
rechtvaardig van de Satan af.



Soli Deo Gloria!

  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten