zondag 22 september 2013



Gehoorzaam zijn!

lees Math 4: 1-11

Als ik nooit zou tegenspreken,
het Woord van mijn God.
Dan zou ik kunnen worden vergeleken
met een volmaakt mens, wat niet klopt.
Want zou Gods Woord 
er dan wel voor mij wezen,
als ik van mijn volmaakt zijn
niet hoeft te worden genezen?


Gods Geest leidde Jezus naar de woestijn,
daar moest Hij als mens door de Satan
tegengesproken zijn.
Daar werd Gods Zoon op Zijn 
gehoorzaamheid aan Gods wet beproefd.
Maar is aan de verleidingen niet bezweken.


Hieruit leer ik nu als mens, 
dat ik God wel heb bedroefd,
door Zijn wet niet te onderhouden,
kon ik niet meer op God vertrouwen.
Daarom is Jezus mij voorgegaan
en kan ik door Zijn Geest, Zijn Waarheid, 
nu in Gods Woord verstaan!


Dan moet ik nu 
als onvolmaakt mens verloren gaan.
Indien ik in Jezus volmaaktheid niet geloof,
ben ik voor al Zijn werk voor mij,
van het eeuwig leven beroofd
en kan ik God Zijn eer niet geven!


Maak mij Heer' Jezus
door Uw kruiswerk gehoorzaam,
gelovend aan Uw Woord.
Dan ontvangt God onze Vader
door Uw voldoenings-werk de eer
die U Hem heeft beloofd!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten