dinsdag 10 september 2013

Daar is God...



Daar is God in Zijn Woord,
nergens anders wordt Hij gevonden
ja, nergens anders wordt Hij gehoord,
dan door Zijn Geest en Woord.


Daar is God waar Hij wordt gehoord,
er niets tussen Hem en mij nog bestaat,
dat niet is naar Zijn Woord,
wat Zijn Geest mij dat verklaart.


Daar is God waar Hij tot mij spreekt,
waar Zijn Waarheid naar Zijn recht wordt gepreekt,
geen aansluiting vind in mijn verstand,
maar daar waar mijn ziel naar Hem verlangt.


Daar was God niet, waar Jezus als mens hing
aan het kruis voor mijn zonden ten onder ging.
Op Hem was God een verterend vuur,
In Zijn doodsstrijd in dat duistere uur.


Daar is God, waar Gods recht was volbracht,
in die vreselijke duistere nacht,
waar Gods Zoon Zijn werk had gedaan,
sprak de hoofdman; waarlijk God is Zijn Naam.


Daar is God waar een mens voor Hem knielt,
zijn zonden en schuld door Zijn Geest belijd,
Heer', ik ben het niet waard dat U mij bevrijdt,
daar is God genadig in Zijn rechtvaardigheid.


Daar is God mijn hemelse Vader,
waar ik leef alleen uit Zijn genade,
die Christus Zijn Zoon voor mij verwierf,
toen Hij aan het kruishout voor mijn zonden stierf.


Soli Deo Gloria! 
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten