vrijdag 6 september 2013



De Herder en Zijn schapen
 
 
lezen: Psalm 23
 
 
 
De Herder en Zijn schappen
kruiste plots'ling mijn pad,
met een zwarte hond als Zijn wapen
en Zijn staf die Hij ook bij Hem had.
 
 
Het donker bos met open plekken,
waar tussendoor het zonlicht scheen,
gaf aan de schapen witte vlekken,
de Herder trok met hen daar doorheen.
 
 
Heer', wat een rustig beeld werd mij gegeven,
zo plots'ling op mijn levensweg,
Het wekte in mij lust om zo te mogen leven,
door U te willen volgen zo U het zegt.
 
 
De hond als waker in mijn leven,
gehoorzaamt zoals U hem dwingt.
Zo is de satan in mijn leven,
die blaft en bijt maar mij niet dodelijk verminkt.
 
 
Heer' leer mij U na te volgen,
op die weg waar God ons wenst,
uitziend naar de grote morgen,
geborgen in Uw Zoon, God en Mens!
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten