zondag 22 september 2013


Opnieuw geboren worden

lees Johannes 3


Opnieuw geboren worden
is een eis die God mij stelt,
zo anders ga ik verloren,
dat is, wat Zijn Woord mij vertelt.


Heer', leer mij daarin Uw weg,
zo dat ik kan worden wat U zegt,
Nadat ik in Adam ben gevallen
kon mijn moeder mij niet rein ontvangen.


Al zou ik alles doen wat U mij vraagt
blijven de zonden in mij die ik in Adam draag.
Dat is in mijn geweten wel bekend,
dat ik zo geen kind van God ben.


Zonder Uw Geest zal ik niet kunnen weten,
hoe mijn dode ziel U is vergeten.
Schep door liefde in mij een levende ziel,
waardoor ik met een levende geest voor U kniel.


Kom Heilige Geest in mijn geest,
die mijn ziel van zijn doodstaat geneest.
Leg mij de woorden in mijn mond,
waaruit zal blijken dat ik Uw eis verstond.


Wat onmogelijk is bij mij, is mogelijk door U,
Heer' door Uw kruiswerk voor mij, vraag ik U nu,
kom Heilige Geest doorwaai mijn hof,
dan prijst mijn ziel mijn God met eer, eeuwig lof.


Nu zingt mijn ziel voor God de Heer'
en dank ik Hem ja daag'lijks keer op keer,
om het volbrachte werk wat Hij voor mij deed,
Jezus mijn Heiland U bent het
waardoor ik voor God leef!


Soli Deo Gloria!





  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten