zondag 22 september 2013

Eenzaam maar niet alleen!


Eenzaam zijn tussen vele mensen,
waar je door het lawaai niemand verstaat,
dat is wat ik geen mens zou willen wensen,
het lijkt in je oren dan of de wereld vergaat.


Eenzaam zijn tussen mensen
waar niemand je begrijpt wat je bedoelt,
ook dat is wat ik geen mens zou wensen,
je woorden worden dan niet aangevoeld.


Eenzaam zijn tussen mensen die niet geloven,
waarvoor alles betekent het hier en nu,
daar voel ik mij dan terzijde geschoven,
en beleef ik dat niet als een moment Heer' van U.



Eenzaam zijn kan een mens zijn zonder God
op wie Hij toch zo vaak zijn vertrouwen stelt.
Ook dat is een leven in een erbarmelijk lot,
daar Zijn Woord voor even niet meer geldt.


Eenzaam was Jezus tussen vele mensen op aarde,
waar Hij ver weg was van God Zijn Vader,
van wie Hij de opdracht had aangenomen
om voor velen met Zijn verlossingswerk te komen.


Alleen was Hij toen Zijn Vader hem verliet,
aan het kruishout, omdat Hij wilde dat Gods wil geschiedt.
Een schare die niemand kan tellen dat is Zijn loon,
dat zal Hij in Zijn Naam samen brengen,
verlost van hun zonden, God lovend voor Zijn troon!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten