zaterdag 7 september 2013

In de stilte...

lezen: Psalm 65

In de stilte van mijn hart,
juicht mijn ziel
van vreugd in smart,
waar ik eerbiedig voor U kniel
in een wereld zo keihard.


In de stilte vraag ik U,
o Mijn God kom, ja nu
om de stilte te doorbreken,
waarin U tot mijn ziel zal spreken,
want in stilte is mijn hart voor U.


In de stilte van Uw huis,
richt mijn oor zich naar Uw Woord,
waarin het zachte suizen van de stilte,
door Uw Geest, Uw stem wordt gehoord.
Om stil van te worden.


In stilte belijd ik Heer' mijn schuld,
verblijd ik mij om Uw eindeloos geduld,
wat U in de stilte mij doet blijken,
dat tot tranen mij doet bezwijken.
In stilte wordt gezien en gehoord,


In stilte schreeuwt mijn hart,
wat door niemand wordt gehoord,
van bitterheid en smart,
waarbij niemand wordt gestoord;
o God bevestigt mij Uw genade Woord.


In de stilte van het graf,
worden er geen lofzangen meer gezongen,
daar legt mijn lichaam de zonden af,
waarvan mijn ziel nu al weet,
dat U met mij opnieuw bent begonnen.


In de stilte van de nieuwe dag,
waarop U Heer' bent opgestaan,
waardoor ik op U hopen en geloven mag,
dat U mij bent voorgegaan.
Dan ja dan breekt voor mij,
met Engelen zang,
voor U het eeuwig danklied aan!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten