dinsdag 24 september 2013


De brief aan Laodicea 

lezen Openbaring 3: 14-21
          melodie Psam 89



1. Laat U Heer', noch Uw wond'ren ons doen zien,
zo heeft U ook Uw volk in de woestijn bediend.
Nadat zij U steeds weer opnieuw vergeten waren,
toonde U toen Uw kracht die, niet te evenaren,
hen toen ook heeft gered uit zoveel doods gevaren.
Wil Heer' dat door Uw werk ook nu aan ons verklaren,


2. Neem bij ons weg o Heer' de lauwheid in ons hart,
waardoor de zorgeloosheid mij steeds brengt in smart
het welvaarts-leven in mij steeds weer gaat bepalen,
hoe ver ik van U Heer' steeds verder af gaat dwalen.
Ik doe daardoor alsof ik zelf het meent te weten,
dat U het bent die mijn schuld toch wel zal vergeven.


3. Hoe anders leert Uw Geest ons dat dit zo niet kan.
Er staat toch in Uw Woord, daar weten wij toch van,
dat U alleen Uw recht op ons eens zal voltrekken,
als U ons uit de doodsslaap allen op zal wekken.
Ja dan zal Uw Waarheid het ons duidelijk doen blijken,
dat wij niet op Uw Zoon eens hebben willen lijken.


4. Ontsteek o Geest dan hier het vuur nu in ons hart,
maakt dat het zorgeloos zijn ons nu brengt tot smart.
Laat dan de zonden die door ons hier zijn bedreven
bekennen voor U Heer' ach wil die ons vergeven.
Want door Uw Geest laat U ons in Uw woorden lezen,
wie schuld belijdt, zij door Uw werk dan eeuwig leven.


5. Hoe zeer zal ons het doen als wij dan zullen zien.
dat U de straf kreeg Heer', die wij hebben verdiend.
door aan het kruis Uw Vaders recht te willen geven,
daar gaf U voor ons toen ja zelf Uw eigen leven.
Dan zullen wij voor Uw gena' U kunnen danken,
door lofgezang U eren met gewijde klanken.


Soli Deo Gloria!
  







Geen opmerkingen:

Een reactie posten