vrijdag 20 september 2013

Gods werk

lezen psalm 23

Het land o God hebt U bereid,
om daarin te gaan zaaien.
Van alle ongerechtigheid bevrijd,
om daar Uw vruchten te gaan maaien.

U laat mijn ziel daar weiden,
U voedt hem elke dag,
U doet mij daarin verblijden,
U die hem in de vreemde zag.

U wilt hem onderhouden,
U bewaakt hem voor 't gevaar,
U schenkt hem Uw vertrouwen,
U maakt dat voor mij waar.

U leert mijn ziel daar vragen,
U leert mij voor U knielen,
U zal mij zelfs gaan dragen,
als zonden mij overvielen.

U maakt los de wortels van de zonden,
U ontbindt mij van Satans geweld.
U geneest mij van die wonden,
waardoor ik bijna was geveld.

U wilt mijn Herder wezen,
U die mij bevrijdt en leidt,
U leidt mij op veilige wegen
naar Uw eeuwige heerlijkheid.

Uw gaf voor mij Uw leven,
naar het recht van mijn God,
met Uw bloed is mijn naam geschreven,
U Heer', Jezus betaalde voor 
God mijn Vader, mijn eeuwig zalig lot!


Soli Deo Gloria!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten