vrijdag 20 september 2013

Een droom of werkelijkheid?

Eens liep ik op een plat dak, van een zeven verdiepingen hoog gebouw.
Ik kwam daar door een opbouw op het platte dak.
waar ik door een raam op dat platte gedeelte kon komen.
Ik liep daar naar de rand van het gebouw en keek naar de diepte
die mij van de rand deed terug treden.
Ik keek naar het raam waar ik was uitgekomen, en zag daar een klein kind waar ik op moest passen daar ook uitklimmen.
Hij was inmiddels op het platte dak en kwam naar mij toe rennen,
Ik raakte in paniek en rende het tegemoet, wat zich plotseling omkeerde en van mij af naar de rand van het dak rende en daar overheen viel en naar beneden stortte, toen schrok ik wakker
en besefte ik dat het een droom was.
De droom had mij zo aangegrepen dat er zich gelijk de vraag bij
mij opkwam wat heeft dit te betekenen?
Tegelijk was ik heel blij dat het maar een droom was.

Ik bad Heer', wat wilt U mij hiermee laten zien?
Toen zag ik mijn onvoorzichtige wandel en handelswijze in deze
wereld waarin ik leefde.
Er was geen enkele aanleiding om naar dat dak of zelfs naar die
rand daarvan te gaan.
Ook niet nadenkend aan dat kind wat achter mij aan zou komen,
omdat ik dacht dat anderen daar wel op zouden letten.
Zo zag ik mijn gang in deze wereld als één groot risico voorbij komen.

Een leven los van God met alle risico's die daaraan zijn verbonden.
Zo zag ik mijzelf verantwoordelijk voor alles om mij heen, waar ik voor mijzelf en die aan mij zijn toevertrouwd, geen zorg genoeg voor kon dragen.
Dit bracht mij tot het gedicht wat ik hieraan vooraf schreef naar aanleiding van deze gebeurtenis.
Ik hoop hiermee dat zij die dit ook herkennen te bemoedigen en te vertroosten in een wereld waar niemand zonder God kan, wil hij niet van Hem weglopen, maar zich door Hem zal laten leiden!


Soli Deo Gloria!    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten