maandag 29 april 2013


Danken!


Heer', leer mij U te danken,
bij alles wat U geeft.
een hart vol vreugde klanken,
aan U die mij leven geeft.


Heer', leer mij U te danken,
voor wie U bent voor mij,
Och vindt U aan de ranken,
daar ook vruchten van mij bij?


Heer', leer mij U te danken,
voor Uw Geest en Woord,
als ik dat niet van U had gekregen,
dan had ik van U nooit gehoord.


Heer', leer mij U te danken,
voor de liefde die U mij gaf,
hoe zou ik U mijn liefde kunnen geven,
Als U daarin de Eerste niet was.


Heer', leer mij U te danken,
voor het vertrouwen wat ik kreeg,
dat U Geest mij heeft gegeven,
toen ik voor alles wat U gaf nog zweeg.


Heer', leer mij U te danken,
zoals een kind dat leert,
al klinken dan geen zuivere klanken,
ook al doe ik dat nog zoveel verkeert.


Heer', U leerde mij het danken,
al van jongst af aan mij geleerd,
hebben mijn ouders mij leren knielen
en Uw Geest mijn hart naar U gekeerd!


Soli Deo Gloria! 


 

    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten