vrijdag 26 april 2013

 
 
Waarom, Daarom
de achtste 'Dag'
 
 
 
Waarom kan ik niet leven,
zoals God dat van mij vraagt.
Waarom wil ik Hem niet geven,
die mij heeft uitgedaagd.
 
 
 
Waarom zou ik het niet kunnen,
dat Hij mij altijd helpen moet.
Waarom wil Hij mij het niet gunnen,
dat ik het zonder Hem doe.
 
 
 
Waarom moet ik hier sterven,
opkomen en weer ondergaan.
Waarom moet ik eeuwig leven erven,
als ik naar Zijn wil zou hebben gedaan.


*
 
 
Daarom zijn de vragen,
die ik aan God nu stel,
voor mij alleen niet te dragen,
maar door God zelf toch wel.
 
 
 
Geen vragen waren er te stellen,
alles was eertijds ingevuld.
Gods Woord zal het mij vertellen,
mijn vragen zijn mijn eigen schuld.
 
 
 
Volkomen volmaakt geschapen,
naar Gods beeld gelijk gemaakt.
alle vruchten mocht ik daar rapen,
als ik die ene maar niet had aangeraakt.
 
 
 
Die ene vrucht die ik toen smaakte,
die is het waaruit Gods liefde blijkt,
Waarin Hij mij Zelf aanraakte,
nu Hij mij Zijn Zoon aanreikt.



Gods Liefde heeft een prijs gekregen,
die door Zijn Zoon eens is betaald.
Voor mij die door Hem zal leven,
zijn al mijn vragen, daarom
door Hem binnen gehaald.



Soli Deo Gloria!


 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten