zondag 14 april 2013

Vertrouwen!
melodie: Psalm 81


1. Op Uw wijs beleid
stel ik mijn vertrouwen
't maakt geen onderscheid,
tussen woord en daad
waar het daarom gaat,
op U kan ik bouwen!

2. Wat geen mens hier kan,
kunt U mij wel geven.
Dit vertrouwen dan
door U ingevuld,
laat mij onverhuld,
Uw liefde ontvouwen.

3. Naar Uw wijs beraad,
heeft U mij gegeven,
wat mij nooit verlaat,
Uw aanwezigheid,
die mij krachtig leidt,
rust in 't ziele leven.

4. Dat hebt U gedaan,
wat voor mij onmog'lijk,
'k zelf niet kon verstaan,
wat Uw woord mij zegt,
heeft U uitgelegd,
alles is dan moog'lijk.

5. Leer mij daarom Heer',
eerst aan U te vragen,
naar Uw wil steeds weer,
zonder dan te klagen,
doen wat U mij zegt,
daar naar te gedragen.

6. God die alles weet,
hoe ik hoor te leven,
zoals Jezus deed,
acht op Hem te slaan,
hoe Hij heeft gedaan,
door U te vertrouwen. 

7. Op Uw Woord alleen
stel ik mijn vertrouwen,
door de moeite heen,
ondersteunt U mij,
maakt mij schulden vrij,
 'k zal U eens aanschouwen!


Soli Deo Gloria!
   
  
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten