vrijdag 12 april 2013

Leren door af te leren,
melodie: Psalm 119
1. O Heer' leer mij Uw wil en wet te doen,
die in Uw Woord voor miij ook zijn beschreven.
Maar die ik zonder Uw hulp niet kan doen,
dit maakt Uw Geest o Heer' nu in mij levend,
U weet o Heer', hoe hulp'loos ik dan ben,
wil daarom Uw kracht ook aan mij nu  geven.

2. Neem Heer' mijn zelfgemaakte krukken weg,
waarop ik steeds nog tracht te kunnen leunen.
Leer mij te gaan zoals Uw Woord mij zegt,
want op Uw Woord alleen kan ik wel steunen.
Ook mijn verstand kan 't wonder niet doorzien,
wil Uw Geest mij daarin de Waarheid geven.

3. Verhoor o Heer' mijn zuchten hier op aard,
wat door mijn zonden in mij is gekomen.
Ik heb Uw wet en woorden niet bewaard,
Laat toch U grote krachten in mij wonen,
waardoor ik Satans woorden tegenstaat,
zijn wil met ongehoorzaamheid belonen.

4. U weet o Heer', waar hij mij mee verleidt,
wat 'k zonder Uw Geest niet kan onderscheiden,
als U mij uit zijn machten niet bevrijdt,
dan kan ik mij Heer' niet in U verblijden.
Geef mij verstand met God'lijk licht bestraalt,
waar U voor mij aan 't kruis hebt willen lijden.

5. Neem van mijn mond de leugen daaruit weg,
laat mij naar Recht en Waarheid voor U leven.
Dat door Uw Vader mij is aangezegd,
dat heeft U Heer', nu ook aan mij gegeven.
Ja Heer', laat mij dan doen wat U mij zegt.
zodat ik dan oprecht voor God zal leven.

6. O Heer' laat mij de tijden hier op aard,
die God mijn Schepper mij hier heeft gegeven,
niet naar mijn zinnen hier voor zijn bewaard,
maar die tijd nu aan and'ren besteden.
laat wat verkeerd is dat U tegenstaat,
ver achter mij zijn ja, door U vergeven!

7. Misgun o God, mij Uw genade niet,
waarop Uw Zoon de rechten heeft verkregen.
Zie in Zijn 'Spiegel' waar U mij dan ziet.
 Uw Geest heeft mij 't geloof in Hem gegeven,
 Hij nam mijn schuld mijn moeite en verdriet.
 mijn danklied is door Hem voor God gaan leven.

Soli Deo Gloria!
     
      
   


Geen opmerkingen:

Een reactie posten