dinsdag 2 april 2013

 
 
 
Het verstand laat na...
naar Psalm 36 :4b
 
melodie Psalm 1
 
 
1. Red Heer mijn ziel, die zonder U niets weet
 van goed nog kwaad ja heel Uw wet vergeet
om op mijn weg oprecht te zullen hand'len,
Ja zonder U daar niet naar waarheid wand'len,
Leer mijn verstand dat zonder U niets kent
van wie en hoe U voor een zondaar bent.
 
 
2. Het dwaas verstand weet van 't geloof niets af,
t' gaat zonder U te kennen naar het graf,
als U Uw Woord en Geest dat zal onthouden
hoe het alleen op Gods wil kan vertrouwen.
De mens zijn pad gaat dan zo hij het wil.
Ach Heer' mijn God  houdt U voor mij niet stil.
 
 
3. Alleen Uw woord laat door Uw Geest mij zien,
de straf die U eens nam heb ik verdiend.
Dat wonder zou ik van mijzelf niet weten,
want door mijn schuld ben ik van God vergeten.
Maar Heer', dat werk wat U aan 't kruishout deed,
verstaat mijn ziel dat God mij niet vergeet.
 
 
4. Daardoor prijs ik mijn God met heel Zijn Kerk,
die Hij verkiest door Christus liefde werk.
Hoe groot Hij is en ook voor ons Almachtig,
dat blijkt in ons en maakt Hij ook indachtig,
door het geloof wat Zijn genade is
Ja, buiten God wordt alles dan gemist!
 
 
Soli Deo Gloria! 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten