vrijdag 5 april 2013


Er eeuwig zijn!


Mijn God is eeuwig,
geen dood is in Hem.
Hier ben ik maar
even aanwezig.
Maar Hij is het,
die mij kent.
Ook als ik 'dood' ben,
ben ik van Hem!

Mijn God is er altijd,
waar ik ook ben.
Maar lang niet altijd
ben ik bij Hem.
Als ik verdwaald ben
ontloop ik
Zijn stem.
Toch is Hij mijn God
want ik ben van Hem,
Hij verstaat mijn
klagende stem!

Mijn God is er altijd
in Zijn Woord en Geest.
Daar waar Hij
mij in aanroept,
zodat ik Hem vrees.
Voor Hem ben ik
alleen in Christus
er altijd geweest!

Mijn God is er altijd
voor eeuwig geweest,
ook voor de ander,
die Hem nu nog niet vreest,
Maar die Hem
nu niet erkennen,
kunnen nu niet meer zeggen
Hij is er voor mij
niet geweest!

Mijn God is er altijd,
voor die Zijn Woord leest,
door Zijn Geest dat geloven,
wie Hij ook voor hen
is en was geweest!
Aan u en aan mij
de opdracht gegeven,
geef Mijn Woord door
aan die dit niet weet!

Mijn God is er altijd,
gelijk een vader met kind,
die als hij hem kwijt is
de weg naar huis
niet meer vindt.
Nog meer zal Hij
wezen in Jezus Zijn Zoon,
die Hem van God
heeft gekregen,
ziet Hij
als Zijn eigen zoon!

Mijn God is er eeuwig
in het bloed van Zijn Zoon
die Zijn leven gaf,
ontvingt dit als loon,
Hij ging voor mij
in de dood, hel en graf.
Zo nam God in Zichzelf
de zonden en 't ongeloof
van mij af.
Met Hem ben ik
uit het graf verrezen.
Verenigt met Hem,
zal ik tot glorie van mijn God
eeuwig leven voor Hem!

Soli Deo Gloria!
 
   


Geen opmerkingen:

Een reactie posten