woensdag 3 april 2013



ongeloof
was het maar waar?
dat waar is!

Als de mens in zijn wil,
zich met groot geweld
tegen God verzet.
Is dat zijn ongeloof
waar hij niet op let.
Als hij meent
dat Gods Waarheid
dat leert,
dan moet hij wel geloven
ja, ik ben onbekeerd!

Leest hij Gods Woord
wat hij niet geloofd,
dan is hij het zelf
die God van Zijn eer beroofd.
Ook al zou hij schuld
belijden,
dan wil hij niet dat God
hem van ongeloof
zal bevrijden!

Geloofd hij niet dat Gods Geest,
Gods Woord doet verstaan.
Dan houdt hij met al zijn
tegenstand,
zich ver van God vandaan.
Wil hij gelijk een paard
de wil van zijn meester niet doen.
Dan is het en blijft het
dat God in Christus
zijn schuld niet verzoend!

Was het maar waar zucht die mens
dat ik de waarheid
van God tegenstaat.
Was het maar waar dat ik de wil
van God steeds verlaat.
Ja als ik dat maar
is zou verstaan.
Dan zou ik geloven wat God
voor mij heeft gedaan. 

Heer', ik geloof
kom mijn ongeloof te hulp.
Dat vraagt een zondaar
aan God die voor hem bestaat.
Daarom volgt hij de weg
waarop Jezus met hem gaat.
Dan ontdekt hij bij Zijn kruis,
Ja, hier hoor ik met mijn 
ongeloof thuis. 

Dan zal geloven
een echt wonder wezen!
Voor hen die aan Jezus
hun schuld zullen geven,
Zij zullen zien dat
God dat al deed,
wetende dat de mens
dat van zichzelf niet weet.
Dan zal wat onmogelijk 
bij mensen is,
gebeuren in God,
Die zich nooit vergist!

Hoe ellendig is de mens,
die van God hoort
maar Hem niet kent.
Niet begrepen hebben
wie God tot hem zendt.
Saul, Saul wat vervolgt jij Mij.
 Heer wie bent U, vraagt hij.
Ik ben Jezus die jij vervolgt,
dit terwijl Hij voor jouw
verlossing heeft gezorgd!

Soli Deo Gloria!  
  

   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten