zondag 21 april 2013

Na-prediking

Wat een wonder is dat Heer',
meer gehoord dan was geleerd,
door Uw Geest mij is uitgelegd
heb 'k nu begrepen wat er was gezegd.

Nooit gaf U te weinig Heer',
waar Uw Geest mij biddend' leert,
te overdenken al de woorden,
die ik van Uw dienaar hoorde.

Leer mij daar naar te verlangen,
zo aan Uw dienaars lippen hangen,
door het werk van Uwe Geest,
wordt de preek altijd een feest.

Laat de Satan mij niet storen,
door Uw Geest de woorden horen,
die mij tot verwond'ring leiden
hoe U mij van schuld bevrijde.

Laat mij mogen op doen schrijven,
wat ik van Uw Geest hoort,
daar de Satan mee verdrijven,
U in Uw liefde voor mij niet stoort.

Laat Uw Dienaar niet vergeten,
dat de grond van elke preek,
Waarheid en Recht in Christus is gebleken,
wat al ons eigenwerk verbreekt!

Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten