dinsdag 23 april 2013

 
Onwillig gemaakt
om gewillig te worden!
 
 
Heer' ook vandaag heb ik gezondigd,
het is mij opnieuw niet gelukt.
Dat is het wat mij verwonderd,
dat U mij daarom niet hebt weggerukt.
 
 
Heer' ik belijd U al mijn zonden,
bewust en onbewust gedaan.
Juist nu ik weet welke wonden,
ik U daarmee heb aangedaan.
 
 
Heer' vergeef mij al mijn schulden,
die er zijn zolang ik hier leef,
Hoe ik daar Uw drinkbeker mee vulde
weet ik hoe Uw Woord dat aan mij schreef.
 
 
 
Heer' erger is het te geloven,
dat het nog zo erg niet is,
Aan te nemen dat U bent gekomen,
omdat ik toch niet beter wist.
 
 
Heer' U bent naar mij gekomen,
omdat ik alles zelf veel beter weet,
daarom heb ik Uw Woord niet aangenomen,
Uw Recht en Waarheid zo vergeet.
 
 
Heer' mijn zonden is geen noodlot,
waar ik zelf niets aan kan doen.
Nee het is het van mij niet kunnen nog willen,
dat U die schuld van mij verzoend.
 
 
Heer' het is een wonder van genade,
dat U daarvoor bent gekomen.
U kwam om de liefde van Uw Vader,
tot verheerlijking van Zijn grote Naam.
 
 
 
Soli Deo Gloria! 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten