vrijdag 5 april 2013

 
 
 
 
Waar of niet waar?
 
 
Als ik de leugen kan verstaan
moet ik de Waarheid kennen.
Als ik de Waarheid kan verstaan,
dan moet ik de leugen hebben gedaan!
 
 
Als ik horen kan
 wat Gods Woord zegt,
dan is dat door Gods
 Geest mij uitgelegd!
 
 
Als ik daardoor
een zondaar ben,
dan kan en wil ik dat niet weten,
zonder dat ik genade ken.
Want alleen door
dat mensen dit mij hebben gezegd.
Is mij dat niet
 door Woord en Geest
overtuigend uitgelegd!

 
Alis ik mag roemen
in Gods onfeilbaar Woord
dan moet ik dat zelf
van Hem hebben gehoord!
Waarom zal ik Hem roemen
als mensen mij zeggen;
dat Hij mij zal verdoemen?
 
 
Als God in Christus
 mij zegt;
van mij te houden,
Dan kan ik alleen
op God vertrouwen.
God kwam als Mens
 tussen Satan en mensen in.
Anders heeft Gods liefde
voor mij
geen enkele zin.
Want alleen mijn God
geeft mij vertrouwen!
 
 
Soli Deo Gloria!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten