vrijdag 19 april 2013

Veilig in Hem
melodie: Veilig in Jezus armen...
Marcus 5: 35-41

 
1. Veilig is 't daar te we-zen,
daar waar mijn Heiland is,
Die heeft mijn schuld verge-ven,
aan Zijn kruis eens uitgewist.
Leer mij voor God te buigen,
dat ik zo vaak niet de-ed,
'k zal dan mijn dank betuigen,
Hem die mij nooit ver--geet.
Veilig in Hem te we-zen,
waarvan ik Zijn Naam nu weet.

2. Heer', laat mij U beken-nen,
alles wat ik misdeed.
Niet aan de zonden wen--nen.
waarvoor U eens zoveel leed.
Maak door Uw Geest mij duid'lijk
waar de verleiding drij--gt,
blijf in mij onafscheid'lijk
daar waar het 'water' stij-gt.
Neem Heer mijn beide han-den,
U alleen de eer dan krijgt.

3. Geef mij de juiste woor--den,
daar waar U 't  mij gebiedt,
ja door Uw Geest zal ho--ren,
dat alleen Gods wil geschied.
Laat daar Uw kracht bewijzen,
daar waar men niet gelo-oft,
zij uit hun dood verrijzen,
van 't ongeloof bero-ofd.
Laat ons daar voor U bui--gen,
dat U doet wat U beloofd.

4. Veilig bij U te we--zen,
daar door Uw Woord gehoord,
wij daar naar zijn gaan le-ven,
door geen Satan meer ge-stoord.
Laat ons daar nauw op letten,
dat U niet wordt bescha-amd,
onze voetstappen zetten,
waarbij U ons verma--and.
Veilig in U te le--ven,
wat door U eens wordt be-aamd,

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten