maandag 22 april 2013



Zo het was en kan worden!

Hoor nu; ik heb van God verloren
mijn 'spel' is nu daar uitgespeeld,
Ja ik wis wel van te voren,
dat ik zou verliezen
als ik zo zou kiezen,
naar wat de Satan zegt, 
zou horen en doen, 
dat er dan voor mij
 niets meer valt te kiezen,
of kan worden gedeeld.
Voor mij was er geen weg meer open.
Een Engel met vlammend zwaard,
heeft het Paradijs voor mij afgesloten.


Geen erkenning meer voor God,
de dood dat werd mijn levens slot,
waarvoor ik had gekozen.
Zonder schaamte voor spot
behoor ik nu tot de goddelozen.
Bloed zweet en tranen,
werden zo mijn aardse banen
die ik hier nu nog moet gaan.
Alles wat God mij had gegeven
kon ik van mij uit vergeten voortaan!
Of heeft God mij nog iets nagelaten,
wat ik niet goed had kunnen verstaan?


Er werd een Kind geboren,
in een bitter arm bestaan.
Daarvan arme herders 
van Engelen mochten horen,
dat God dit voor hen had gedaan.
God begon in Zijn Zoon 
opnieuw met mensen.
Die vol van overtreding
niets meer van God wenste.
Toch zijn zij op Zijn bevel gegaan,
naar dat Kind, 
dichtbij Hem gaan staan,
   daar zagen zij het Wonder
bij God vandaan.


Drie kruizen werden er opgericht,
waar drie mensen aan werden gehangen.
De middelste toonde het ware gezicht,
wat Gods Zoon van mensen heeft ontvangen.
Eén daar naast zag zijn eigen bestaan,
maar ook dat dit Hem onschuldig was aangedaan.
De ander spotte ondanks zijn straf,
en zei ook; als U de Verlosser bent
kom dan van dat kruis af.
Als Hij dat had gedaan,
zou ik al lang zijn vergaan.


Ik ben daar heel ver vanaf gaan staan.
maar weet nu waarom God
 Hem dat heeft aangedaan.
 Ik wist ook dit van te voren,
dat had uit het hoofd geleerd,
   maar toen ik dit door Gods Geest
 met mijn hart verstond, heb ik gezegd;
    Gods Zoon heeft het voor mij verloren,
In Hem ziet mijn God
nu mij in genade aan.
alsof ik nooit een verkeerde keus had gedaan!
Gods liefde kan ik mag nu verstaan!


Soli Deo Gloria! 
      
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten