maandag 8 april 2013


In afhankelijkheid...
melodie: Neem mijn leven laat het Heer...


1. Heer', ik kniel nu voor U neer
zeg mijn zonden telkens weer,
open voor U heel mijn hart,
hoe de Satan mij hier tart.



2. Leer mij bij U na te gaan,
of 'k Uw wil wel heb gedaan,
als de twijfel daar bij is,
zorg Heer', dat 'k mij niet vergis.


3. Laat Uw Woord mij duid'lijk zijn
maak mij door Uw liefde rein,
neem mijn listen en bedrog,
mijn Verlosser doet dat nog.



4. Wilt U Heer', mijn spiegel zijn,
daarmee maakt U mij dan  rein,
als een kind dat Hij bemint,
dat zijn Vader weder vindt.



5. Maak mij in mijn gangen vast,
dat ik niet in 't duister tast.
Geef Uw kracht en zekerheid,
dat ik hier niet word verleid.



6. Waak o Heer', ja dag en nacht,
waar ik 't kwaad niet heb verwacht.
maak o Geest als ik niets weet,
dat mijn Heer' mij niet vergeet.



7. Houd mijn beide handen vast,
als ik in het duister tast.
Biddende dat ook te doen,
daarin dan Gods Liefde roem!



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten