woensdag 3 april 2013

Gebed
melodie: Psalm 56


 1. Hoe lang o God zal ik nog hier op aard,
  in Uw gena' hier door U zijn bewaard,
   leer naar Uw Woord mijn voetstappen zetten 
ach Heer', blijf op mij letten.
U weet van mij wat dikwijls af doet leiden,
laat mij hier toch alleen in U verblijden.
leer mij te tellen al mijn levens dagen,
waarin U mij beproeft,


2. U liet mij zien hoe goed U bent voor mij,
Uw lieve Zoon kocht met Zijn bloed mij vrij.
O Geest wees U Gods leidsman ook in mij
 als men mij aan zal klagen. 
Geef U o Heer', dan antwoord op de vragen,
waar U alleen het antwoord op kan geven,
 naar recht en waarheid ik door U zal leven,
verlost van 't wreed geweld.


3. Wees U o Heer', dé Wachter van mijn mond
    laat die Uw waarheid toch ter aller stond,
  Uw woorden zeggen van Uw groot verbond
dat U hebt afgesloten,
  met zondaars ja, dat zijn Uw gunstgenoten,
O Geest wilt U mij ijv'reg op doen letten,
dat wat verkeerd was ook weer recht zal zetten,
dit door Gods liefde doen! 
  

4. U hebt o God ook aan Uw volk getoond
 ja, in een wolk ook bij hen eens gewoond,
hen leidend door de zee naar 't Heilig land,
U wonderen betonend'.
Wil in Uw kracht ons hart daardoor verschonen,
wat Jezus deed voor die zijn uitverkoren,
zo gaat Uw liefde bij ons niet verloren,
U dankend' zijn beloond!


Soli deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten