woensdag 17 april 2013




God loven!
melodie: Psalm 147


1. Laat Heer' mij U de lofzang zingen,
de macht van Satan doen verdringen.
Daar U de kop van afgeslagen,
de roem  aan U niet kan verdragen. 
U weet hoe hij mij kan verleiden,
maar laat mij toch in Uw verblijden.
Zo zal mijn hart en mond U loven,
Uw grote Naam al om belijden.


2. Uw Geest', geeft opening van zaken,
die in mij goed de kern doen raken.
Het hart van mij vaak zo onwillig,
'k gedroeg mij daardoor onverschillig.
Maar Heer' Uw kracht gaat niets te boven,
door in Woord te gaan geloven,
 Ja niets kan U wil tegen houden, 
 door op Uw liefde te vertrouwen.


3. Uw grote Naam alom geprezen,
wil mensen van hun schuld genezen.
Laat hen hun zonden U belijden,
waarvan U hen nog wil bevrijden.
Hij opent doven hun de oren,
waardoor zij van Uw liefde horen.
De blinden zagen met hun ogen,
hoe zij zichzelf hadden bedrogen.


4. Uw Woord Heer' wordt alom verkondigt,
wat mensen nu nog steeds verwondert,
dat U niet doet naar zij verdienden,
van vijanden maakte U vrienden.
Uw Geest voegt mensen harten samen,
die in Uw leer zich nu bekwamen,
Hun dank en lof aan U bewijzen,
rond heel de aard U Naam nu prijzen. 


5. O mens laat door Gods wil U leiden,
dan zal u eeuwig zich verblijden.
In Hem die u hier heeft geschapen,
Uw vrede schenkt ja zonder wapens.
Geef God uw wapens maar uit handen,
verbreken zal Hij Satans banden.
Dan zal u met Gods volk Hem loven,
geheel u hart heffen naar boven.


6. God heeft Uw schuld op Zich genomen,
    Hij wist wel dat u niet zou komen.
Heeft daarom toen Zijn Zoon gezonden,
uw schuld werd hier op Hem gebonden.
Hij liet Hem aan het kruis geslagen,
de schuld van ons toen weg doen dragen.
Bij hen die in Zijn Naam geloven,
door Hem onschuldig Gods Naam loven. 


7. Laat Hem alom Zijn lof ontvouwen,
 door hen die Hem alleen vertrouwen.
Die Zijne Liefde mochten smaken,
daarvan nog steeds verwonderd raken.
Zijn goedheid gaat het al te boven,
naar recht en waarheid te geloven.
Kom dan ja kom die Hem zo kennen.
   ga met mij Hem de lofzang brengen!   
 


Soli Deo Gloria!   
  
 
    
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten