maandag 15 april 2013



Tegenwerken geleerd!


Als ik Heer' U blijft tegenspreken,
door met Uw Woord Uw Wet te breken,
dan blijft bij mij, ondanks Uw geduld,
mijn ongeloof de grootste schuld.

Wil Heer', mijn tegenspreken,
door Uw Vaderhart in mij breken,
belijden wat ik U heb aangedaan
door niet te geloven in Uw grote Naam.

Leer mij te zwijgen tegen mensen,
over wat ik zo graag anders zou wensen.
Maar leer mij door Uw Geest te zeggen,
wat U in Uw Liefde mij uit wilt leggen.

Dan zal mijn mond niet tegespreken,
dat U Heer', mij genade gunt.
Dat ik ondanks duizend preken,
geleerd zou hebben wat ik nooit heb gekund;
 dat ik U de eer niet gun.

Dan kan ik U mijn dank betalen,
door wat U in Uw wijs beraad,
in Jezus bij mij weg deed halen,
zodat ik Uw wil met mij nu verstaat.


Barmhartig en genadig is God die mij leert,
dat ik zo lang onbekeert,
mijn schuld Hem heb gegeven,
wat U in Uw Zoon door Uw liefde
voor mij hebt omgekeerd!


In Hem komt openbaar mijn zonden,
op Hem de slagen en de wonden,
die ik heb verdiend,
door zonder Hem te durven
 zeggen; Hij is mijn vriend!
 


Soli Deo Gloria!
      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten