zondag 21 april 2013

 
 
 
Vrees nog angst!
 
 
 
Geen geest van angst en vrees,
maar vervuld van liefde door de Geest.
laat Hij alleen mijn leven leiden,
 mij van angst en vrees bevrijden.
 
 
 
Laat mij Heer', naar Uw kinderen kijken,
die vast vertrouwen en geloven,
wat U Heer', voor hen deed,
laat mij daar op letten en dit niet vergeet.
 
 
 
 
Open door Uw Geest de schriften,
waarin U mij dan onderwijst,
van datgeen waarin ik mij vergiste
maar ook waardoor U in mij blijft.
 
 
 
Laat mij door smaad niet meer vrezen,
leer mij door te gaan van U te lezen,
Hoe vreselijk U hebt moeten lijden,
om mij uit Satans macht te bevrijden.
 
 
 
 
In U mijn Heer', mag ik geloven,
dat U mij altijd bij zal staan.
Met Uw onoverwinbare kracht van boven,
zal U mijn vijanden eens verslaan.
 
 
 
Geef mij afhankelijk te leven,
van wat Uw Woord en Geest mij geeft.
Dan zal ik U mijn vertrouwen geven,
geloven in mijn God die leeft!
 
 
 
Uw Wet en Waarheid mij gegeven,
die zullen mij op aard geleiden,
Laat mij dat aan anderen belijden,
waardoor wij U de eer dan geven!
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten