maandag 15 april 2013

De dagen van de week...

 
De dagen van de week,
tussen preek naar preek,
wil God mij daarmee onderhouden
waarop ik Hem kan vertrouwen.

Hij doet naar dat Hij zegt,
in Waarheid en naar Recht.
eens zal ik Hem aanschouwen,
op mijn God kan ik nu bouwen!

De dagen van de week,
verbonden aan de banden,
die God nooit meer verbreekt.
Hij houdt mij vast
met beiden handen.

Zijn kracht doet Hij mij voelen,
in wat Jezus voor mij deed.
Op Hem richt God mijn doelen,
   Hij is het die mij nooit vergeet!

De dagen van de week
heeft Hij ten doel gegeven,
om naar Zijn wil te leven.
Te werken in Zijn wijngaard,

in het koningkrijk van God.
Zaad en zaaier wezen,
dat is mijn dagelijks lot.
De vruchten zal Hij zelf aflezen,
tot eer van mijn God!

De dagen van de week
leert Hij mij het bidden en werken.
Wil Hij mij met Zijn Woord
en Geest versterken.
Geeft mij in brood en wijn
Zijn kracht, die alleen van Hem kan zijn.

De dagen van de week
gevuld met preek naar preek.
totdat Zijn eeuwig licht aanbreekt!
dan wordt geloven Hem aanschouwen! 

Soli Deo Gloria! 
 
   
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten